| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci |
Vypravování vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářečí a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
- zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Vyjádření minulých dějů pomocí minulého času prostého. Rodina. V učebnici lekce 1/A,B |
| Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá |
rod a číslo podstatných a přídavných jmen sloveso SER a jeho užití - národnosti a země |
téma Mi familia - slovní zásoba opakování slovíček (barvy, čísla, předměty ve třídě ) - test PT: Výchova demokratického občana - objevujeme společnost a svět |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. |
Verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací. |
Časování pravidelných sloves-procvičování. Slovesa "haben" a "sein". Tvoření jednoduchých rozhovorů. Téma: Ich und meine Familie Test-časování sloves. |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice; odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů; |
lineární rovnice a jejich ekvivaletní úpravy; základní tělesa a výpočet jejich objemu (krychle, kvádr); Brownův pohyb, difuze hustota látek; vztah mezi hmotností, hustotou a objemem; |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci - obojživelníci, plazi) |
|
| Člověk a společnost |
Objasní situaci Sámovy a Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
vznik Sámovy a Velkomoravské říše Konstantin a Metoděj psaní hlaholicí kontinent Asie |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality intonování písní |
Tušová kresba kolorovaná temperami - erb. Hudebně dramatické aktivity. Zpěv s hudebním doprovodem. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče |
Přehazovaná, průpravné hry volejbal, basketbalová průprava. Pravidla míčových her |
|
| Volitelné předměty |
Vhpr |
barva, teorie barev, míchání barev |
Malba temperovými barvami - co nejpřesnější míchání požadovaného odstínu ze tří základních barev a bílé - malba podle detailu vybrané reprodukce. Tvorba barevného vzorníku Malba vybraného předmětu (zátiší). |
| Člověk a svět práce |
sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|