| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
skloňování podstatných a přídavných jmen, tvary duálové konkrétní - abstraktní podstatná jména pomnožná - hromadná - látková podstatná jména |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
— porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) — odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat — vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Texty o zvířatech z učebnice (lekce 2) a časopisů, reprodukce příběhu Chicken Licken. |
| Matematicko fyzikální základ |
Znázorní desetinná čísla na číselné ose a provádí základní početní operace s nimi. Změří základní fyzikální veličiny a zná jejich jednotky Převádí základní fyzikální jednotky |
Sčítání a odečítání desetinných čísel. Násobení desetinných čísel číslem celým Měření fyzikálních veličin, (hmotnost, délka, čas, teplota) Převody fyzikálních jednotek (hmotnost, délka) - předpony a pochopení základního principu převodů. |
|
| Svět přírody |
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Používá základní kartografickou terminologii. |
myšlenková schémata a mapy regionu - Afrika Afrika z fyzickogeografické stránky výběr geografických informací a jejich zdrojů základní kartografické pojmy (oceán x moře, kontinent x světadíl) |
Místopis Afriky - základní místopisné pojmy z hlediska povrchu, vodstva - regiony Afriky a jejich charakteristika |
| Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatu Neolitické revoluce a určí, v čem byla pro lidstva významná. Orientuje se na mapě afrického kontinentu. |
Neolitická revoluce Afrika |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
Výtvarné umění pravěku. Intonování písní. |
Kresba/malba pravěké nástěnné malby v moderním pojetí. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
pohybové hry florbal, různé obměny vybíjené, sálová kopaná |
PT: sociální rozvoj-kooperace, kompetice |
| Volitelné předměty |
Vhpr |
malba temperami, expresivita |
Malba ilustrace k "náhodnému" příběhu Hudebně dramatické aktivity, hry, zpěv vybraných písní s doprovodem. |
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím. Provádí jednoduché práce s technickými materiály |
Práce se dřevem |
|