Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 08.10.2018 do 19.10.2018

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Používá správné tvary slov v písemném projevu. skloňování podstatných a přídavných jmen, tvary duálové konkrétní - abstraktní podstatná jména pomnožná - hromadná - látková podstatná jména
Anglický jazyk Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. — porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) — odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat — vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům Texty o zvířatech z učebnice (lekce 2) a časopisů, reprodukce příběhu Chicken Licken.
Matematicko fyzikální základ Znázorní desetinná čísla na číselné ose a provádí základní početní operace s nimi. Změří základní fyzikální veličiny a zná jejich jednotky Převádí základní fyzikální jednotky Sčítání a odečítání desetinných čísel. Násobení desetinných čísel číslem celým Měření fyzikálních veličin, (hmotnost, délka, čas, teplota) Převody fyzikálních jednotek (hmotnost, délka) - předpony a pochopení základního principu převodů.
Svět přírody Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Používá základní kartografickou terminologii. myšlenková schémata a mapy regionu - Afrika Afrika z fyzickogeografické stránky výběr geografických informací a jejich zdrojů základní kartografické pojmy (oceán x moře, kontinent x světadíl) Místopis Afriky - základní místopisné pojmy z hlediska povrchu, vodstva - regiony Afriky a jejich charakteristika
Člověk a společnost Vysvětlí podstatu Neolitické revoluce a určí, v čem byla pro lidstva významná. Orientuje se na mapě afrického kontinentu. Neolitická revoluce Afrika
Estetická výchova Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Výtvarné umění pravěku. Intonování písní. Kresba/malba pravěké nástěnné malby v moderním pojetí. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu.
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. pohybové hry florbal, různé obměny vybíjené, sálová kopaná PT: sociální rozvoj-kooperace, kompetice
Volitelné předměty Vhpr malba temperami, expresivita Malba ilustrace k "náhodnému" příběhu Hudebně dramatické aktivity, hry, zpěv vybraných písní s doprovodem.
Člověk a svět práce Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím. Provádí jednoduché práce s technickými materiály Práce se dřevem