| Český jazyk a literatura |
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci, uvede jejich představitele uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 1900- 1920 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení (subjektivní a objektivní sdělení, formování názoru, konfrontace) |
- opakování slovních druhů - větné členy, shoda přísudku s podmětem - opakování terminologie - spisovatelé Gellner, Bezruč, Šrámek - práce s textem |
vyjádření podmětu a přísudku (druhy přísudku a podmětu) v dělených skupinách testy na příslušné učivo - test na literární druhy, žánry, verš, rým, druhy rýmu, metaforu a metonymii - Česká moderna- Sovovy Rybníky, poslech písňových textů - recenze, různé zpravodajské weby |
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace v předpřítomném čase. Adekvátně reaguje v běžných formálních a neformálních situacích. |
Zjišťování informací týkajících se filmu. |
Osobnostní a sociální výchova - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům PT: Osobnostní a sociální výchova - Komunikace zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
opakování slovní zásoby a gramatiky z minulých ročníků + rozšiřování téma Deportes |
povahové vlastnosti - antonyma slovesa pravidelná, slovesa zvratná - denní režim, popis okolí - užití předložek slovní zásoba, sloveso jugar |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů. Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy. |
Opakování učiva 8. ročníku. Rozkazovací způsob. Témata: Ferien und Reisen, Wegbeschreibung |
| Matematicko fyzikální základ |
Určí podmínky lomených výrazů. Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. |
podmínky řešitelnosti rovnice s neznámou ve jmenovateli podmínky řešitelnosti tepelná rovnováha, přenos tepla, tepelná izolace rozdíl v pojmech teplota a teplo tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky |
test 26.9. |
| Svět přírody |
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů, orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva geologický vývoj, práce s geologickou mapou ČR fylogeneze člověka stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná soustava |
|
| Člověk a společnost |
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Hodnotí na přiměřené úrovni možnosti dalšího rozvoje pražského regionu. Hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu. Uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích. - modelové komunikační situace (PT: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - informování, odmítání, omluva, pozdrav, prosba, přesvědčování, řešení konfliktů, vyjednávání, vysvětlování, žádost.) |
- vegetační pásma - 1. světová válka (příčiny, průběh, důsledky) - Proměna Prahy v 19. století - Velká Praha - Srovnání s vývojem ve Vídni - Možnosti pražského regionu |
Diskuze na téma: "Jak bych chtěl, aby mé hlavní město vypadalo?" |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktiviách |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality hudební aktivity, zpěv s hudebním doprovodem |
malba vybranou technikou (tempery, akvarel) inspirovaná impresionistickým a pointilistickým přístupem. hudebně-dramatické aktivity |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
Průpravná cvičení v odbíjené. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se ve způsobech bezhotovostního placení. |
platba složenkou, vyplnění bankovního převodu |
|