| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
V písemném projevu uplatňuje zásady českého pravopisu.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
• latinsky a česky psaná literatura českých autorů
• zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru
• dosud probrané pravopisné zásady
• skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu. |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
popis událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou
online překladače a jejich relevance |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Vánoce, Project 2: Unit 6 B,C |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel |
Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa HACER a ESTAR. Tázací zájmena, tvorba otázky. Slovní zásoba: rodina. Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty, Nový rok a Tři králové. Časování pravidelných sloves. Čísla 1 - 20. Přivlastňovací zájmena. Slovní zásoba 2. lekce a opakování slovíček z 1. lekce. |
| Německý jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• představování sebe a členů rodiny
• sdělení informací, popis skutečností |
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem ve 4. pádu.
Tvorba otázek.
Pořádek slov ve větě.
Zápor v německé větě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnice. Provádí rozdělení celku na jednotlivé čísti užitím poměru.
Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. |
Lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy.
Slovní úlohy.
Poměr.
Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, otáčivé účinky síly, výpočet tlaku (seznámení se s zněním Newtonových zákonů, měření síly). |
|
| Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (paryby, ryby)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (paryby, ryby)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (paryby, ryby)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (paryby, ryby) |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí.
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti.
Objasní situace a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru.
Lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. Porovná a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu a přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
-románské umění
-život ve středověku
- silné a slabé stránky |
Kláštery a život v nich, románské umění, Kosmas - dílna Staň se středověkým písařem 15.12.
Přemyslovci - po Vladislava II. opakovací test 10.12.
Hrady (jak se žilo + stavba), co se jedlo ve středověku - referáty
Hospodářství Asie, práce s mapou, samostatná tvorba PL na vybranou zemi z Asie, náboženství Asie
Silné stránky a jak s nimi pracovat
Mongolsko - práce s informacemi z referátu |
| Informatika |
navrhne různé algoritmy pro řešení problému.
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
používá opakování, větvení programu a proměnné.
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
podmínky
vytvoření programu, opakování, podprogramy
cykly, podmíněné cykly, proměnné (7. ročník)
práce s chybou, ladění kódu, zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Basketbal, volejbal, doplňkové sporty, gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu
rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje
zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů |
hospodaření s rozpočtem domácnosti
pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje
rozpočet domácnosti |
|