| Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. |
• gramatické kategorie podstatných jmen
• podstatná jména pomnožná, hromadná, látková
• spisovné tvary podstatných jmen, názvy párových částí těla
• literární terminologie (personifikace, rým, verš, sloka)
• příprava textu a práce se zdroji (myšlenková mapa, téma textu, hlavní myšlenka textu) |
|
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat
zápis informací, slovních spojení nebo jednoduchých vět, které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, předmětů nebo činností, které běžně vykonává |
Výchova demokratického občana, demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod.
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
základní elektrické schematické značky
podmínky pro funkci elektrického obvodu
základní elektrické součástky - zdroj, spínač, vodič, žárovka - seznámení a definování jednotlivých částí
znaky dělitelnosti
prvočíslo
rozklad na součin prvočísel |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Rozpoznává nerolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí.
Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví.
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
•společné znaky nejstarších starověkých civilizací
•typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
•jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současné době
•formy vlastnictví |
Starověký Egypt.
Starověká Indie a Čína.
Afrika - povrch, vodstvo, obyvatelstvo, kultura. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích – počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
počítačová grafika, fotografie |
Práce s různými materiály - tvorba výrobků s vánoční tematikou
POP ART |
| Informatika |
Získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat.
Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. |
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data
• přenos informací, standardizované kódy
• znakové sady
• šifry
• identifikace barev, barevný model |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
Volejbalová průprava (horní a spodní podání, odbití obouruč spodem a vrchem(, bumbác ball.
Vybíjená, doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Elektrický obvod a základní pojmy;
Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. |
Bezpečné zacházení s elektrickým obvodem;
Elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod; |
Návaznost na MF "sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod"; Správné sestavení hodnoceno v MF. |
| Člověk a příroda |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin - savci
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí - savci
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů - savci |
|