Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 01.12.2025 do 19.12.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura *Uspořádá nebo vytvoří souvislý text vybraného funkčního stylu (uměl., public., odbor.). *Tvoří spisovné tvary slov (pravopis, gramatika). *Uvede autory a díla světové literatury - romantismus. *Odlišuje spisovný a nespisovný projev dle záměru. Vhodně se zapojuje do diskuze. Tvoří výpisky. *Přednese referát – využije prezent. program. Vhodně používá ne-/verbál. komunikaci. *publicistický styl (titulka; perex) * tvary zájmen a číslovek * prezentace vybraných žáků test - 10. a 11. 12.
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyhledá požadované informace v krátkých jednoduchých textech. Zeptá se na základní informace. Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. Zjišťování informací o oslavě Vánoc v různých zemích. Mediální výchova - tvotba mediálního sdělení. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Vánoce, Project 3 lekce lekce 5 C, D
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost.
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. • rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek • porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě Gramatika: Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou. Vazba ich möchte + infinitiv. Témata: Mein Tagesprogramm. Advent und Weihnachtszeit.
Matematicko fyzikální základ užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem Pythagorova věta významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie); osová a středová souměrnost, vyhledávání souměrných útvarů; práce, energie tělesa; výkon, příkon, účinnost
Svět přírody Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování." "stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost." "oddělování složek směsí PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce. " hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků
Člověk a společnost Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. DK: Chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. •utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech (PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) •kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy •hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů
Estetická výchova Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. Sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality Práce na výtvarné kolekci
Informatika Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. • práce s chybou • ladění kódu • zastavení chodu programu
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. Spolurozhoduje jednoduché hry a soutěže. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. Basketbal, volejbal. Doplňkové sporty. Kondiční cvičení. Výživa - pitný a stravovací režim, jídelníček, živiny.
Člověk a svět práce Orientuje se na pracovním trhu. Posoudí své možnosti při rozhodování o povolání i díky poradenství. Prezentuje se na trhu práce.