| Český jazyk a literatura |
*Uspořádá nebo vytvoří souvislý text vybraného funkčního stylu (uměl., public., odbor.).
*Tvoří spisovné tvary slov (pravopis, gramatika).
*Uvede autory a díla světové literatury - romantismus.
*Odlišuje spisovný a nespisovný projev dle záměru. Vhodně se zapojuje do diskuze.
Tvoří výpisky.
*Přednese referát – využije prezent. program. Vhodně používá ne-/verbál. komunikaci. |
*publicistický styl (titulka; perex)
* tvary zájmen a číslovek
* prezentace vybraných žáků |
test - 10. a 11. 12. |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Vyhledá požadované informace v krátkých jednoduchých textech.
Zeptá se na základní informace. |
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět.
Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů.
Zjišťování informací o oslavě Vánoc v různých zemích. |
Mediální výchova - tvotba mediálního sdělení.
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Vánoce, Project 3 lekce lekce 5 C, D |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě |
Gramatika:
Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou.
Vazba ich möchte + infinitiv.
Témata:
Mein Tagesprogramm.
Advent und Weihnachtszeit. |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů
načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar
určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa
využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem |
Pythagorova věta
významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie);
osová a středová souměrnost,
vyhledávání souměrných útvarů;
práce, energie tělesa;
výkon, příkon, účinnost |
|
| Svět přírody |
Určí společné a rozdílné vlastnosti látek.
Rozlišuje směsi a chemické látky.
Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi.
Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. |
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování."
"stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost."
"oddělování složek směsí
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce. "
hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků |
|
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
DK: Chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. |
•utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
•kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
•hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů |
|
| Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky.
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. |
Sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
Práce na výtvarné kolekci |
| Informatika |
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost.
Spolurozhoduje jednoduché hry a soutěže.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
Basketbal, volejbal.
Doplňkové sporty.
Kondiční cvičení.
Výživa - pitný a stravovací režim, jídelníček, živiny. |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se na pracovním trhu. Posoudí své možnosti při rozhodování o povolání i díky poradenství.
Prezentuje se na trhu práce. |
|
|