| Český jazyk a literatura |
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí.
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
9.C - Uvede způsoby obohacování slovní zásoby |
uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí
• výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých • produkce textů mluvených i psaných, odstraňování stylistických neobratností a chyb ve větné stavbě, věty podle postoje mluvčího
produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, esej, strukturovaný životopis, výklad
9.C - tvoření nových slov (skládání, odvozování, zkracování), přejímání z cizích jazyků; metafory/metonymie apod. |
9.C - test - obohacování slovní zásoby 4.12. |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica.
Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Skloňování tázacích zájmen WER/WAS
Zvratná slovesa.
Stupňování přídavných jmen - opakování + test.
Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá pojem množina bodů daných vlastností
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic |
Množiny bodů
Thaletova kružnice
Soustavy lineárních rovnic |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Hodnotí a porovnává na
přiměřené úrovni polohu,
přírodní poměry a přírodní
zdroje České republiky
v evropském a světovém
kontextu.
Lokalizuje na mapách
jednotlivé kraje České
republiky a jejich hlavní
jádrové a periferní oblasti
z hlediska hospodářských
aktivit. |
- nacismus
- antisemitismus a rasismus
- přírodní poměry a zdroje
České republiky
- krajské členění ČR |
PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice. |
| Estetická výchova |
*Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. *Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
populární hudba |
žánry, protestsongy |
| Informatika |
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení.
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Zabezpečení počítače, antivir, firewall,
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
požadavky na jednotlivé profese |
PT: výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech |
| Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozliší nejjednodušší deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - oběhová soustava.
v praxi významné uhlovodíky - areny
aktivní utváření dobrých mezilidských vztahů |
|