| Český jazyk a literatura |
Čteš plynule a ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku)
Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Odůvodňuje a píše správně slova s ú/ů. (odůvodňuje a píše správně slova s ú/ů)
Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci)
Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) |
poslech literárních textů, technika čtení
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textů
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
pravidla pro správné psaní ú/ů v českých domácích slovech
role při komunikaci
základní komunikační pravidla |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. |
| Člověk a jeho svět |
Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Využíváš výhodného sčítání. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání)
Umíš určit čas a znáš jeho základní jednotky. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků)
Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým) |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku
čtení a zápis čísel do 40
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-40
desítky a jednotky ve dvojciferném čísle
porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání
zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-40
číselná řada
principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a odčítání
určování času, kalendář, dny, hodiny, minuty, sekundy
základní změny v přírodě v průběhu roku
třídění přírodnin podle společných znaků
úcta a respektování |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – dovednosti pro učení a studium |
| Kultura ducha a těla |
Improvizuješ v hudbě. (improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem)
Vytváříš předměty z různých materiálů. (vytváří jednoduchými postupy různé předměty z tradičních i netradičních materiálů)
Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy)
Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zvládáš základní plavecké techniky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady vybranou plaveckou techniku, prvky sebezáchrany a bezpečnosti.)
Dokážeš hlasem a pohybem rozpoznat a vyjádřit emoce. (dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých)
Tvořivě pracuješ na společných úkolech. (využívá prvky tvořivosti při společném plnění úkolů) |
hudební hry
hra na tělo
vlastnosti materiálů a jejich využití
výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy
sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry
plavecké techniky; zásady bezpečnosti při plavání a koupání
verbální a neverbální komunikace
tvořivost |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, komunikace – řeč těla, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání. |