Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 18.11.2025 do 28.11.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš plynule a ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Odůvodňuje a píše správně slova s ú/ů. (odůvodňuje a píše správně slova s ú/ů) Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) poslech literárních textů, technika čtení volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textů návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce pravidla pro správné psaní ú/ů v českých domácích slovech role při komunikaci základní komunikační pravidla  Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Využíváš výhodného sčítání. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Umíš určit čas a znáš jeho základní jednotky. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků) Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny  základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým) sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku čtení a zápis čísel do 40 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-40 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-40 číselná řada principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a odčítání určování času, kalendář, dny, hodiny, minuty, sekundy základní změny v přírodě v průběhu roku třídění přírodnin podle společných znaků úcta a respektování Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – dovednosti pro učení a studium
Kultura ducha a těla Improvizuješ v hudbě. (improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem) Vytváříš předměty z různých materiálů. (vytváří jednoduchými postupy různé předměty z tradičních i netradičních materiálů) Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy) Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zvládáš základní plavecké techniky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady vybranou plaveckou techniku, prvky sebezáchrany a bezpečnosti.) Dokážeš hlasem a pohybem rozpoznat a vyjádřit emoce. (dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých) Tvořivě pracuješ na společných úkolech. (využívá prvky tvořivosti při společném plnění úkolů) hudební hry hra na tělo vlastnosti materiálů a jejich využití výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry plavecké techniky; zásady bezpečnosti při plavání a koupání verbální a neverbální komunikace tvořivost Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, komunikace – řeč těla, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání.