| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele.
Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. |
Přejímání z cizích jazyků; metafora a metonymie
Staroslověnské písemnictví
Shoda přísudku a několikanásobného podmětu |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
popis událostí za použití vět řazených za sebou nebo
propojených základními spojkami
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět
odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí (novinový článek) |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel |
Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa HACER a ESTAR. Tázací zájmena, tvorba otázky. Slovní zásoba: rodina. Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty, Nový rok a Tři králové. Časování pravidelných sloves. Čísla 1 - 20. Přivlastňovací zájmena. Slovní zásoba 2. lekce a opakování slovíček z 1. lekce. |
| Německý jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• představování sebe a členů rodiny
• sdělení informací, popis skutečností |
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem ve 4. pádu.
Tvorba otázek.
Pořádek slov ve větě.
Zápor v německé větě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru.
Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítkem map. |
Lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy.
Slovní úlohy.
Poměr.
Dělení celku na části v daném poměru; měřítko. |
|
| Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (paryby, ryby)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (paryby, ryby)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (paryby, ryby)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (paryby, ryby) |
|
| Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Objasní situace a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. Porovná a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu a přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Porovná a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Porovnává a přiměřeně hodnotí potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Slované, Velká Morava, Sámova říše
První Přemyslovci
Asie - fauna a flóra, podnebí, práce s mapou, Jižní Korea - referáty |
-práce s pracovním listem, hlaholice, učebnice str. 21-28 - minitest čt apá 20.a 21.11.
- simulace soudu Václav x Boleslav
- pomník na Václaváku a jeho význam
(referáty
- kláštery , Kosmas
práce s mapou, Jižní Korea - referáty |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
zpěv s jednoduchým hudebním doprovodem
reprodukce zpěvu a hudebního doprovodu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová, volejbalová průprava, přehazovaná, doplňkové sporty |
|