| Český jazyk a literatura |
Plynule čteš s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Vyjadřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu)
Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností)
Rozeznáš rozpočitadlo, hádanku, říkanku, báseň a pohádku. (rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti)
Souvisle vyprávíš o svých zážitcích. (na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev)
Vhodně se vyjadřuješ slovem, mimikou i gesty. (volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Rozlišuješ věty oznamovací, rozkazovací, tázací a přací a vyslovuješ je se správnou intonací. (rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky)
Rozpoznáváš slova souřadná, nadřazená a podřazená a slova opačného významu. (porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená) |
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení
plynulé čtení s porozuměním
zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textů
rozpočitadlo, hádanka, říkanka
čtení s porozuměním - zadání úkolů, učební texty
zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami)
souvislý jazykový projev
hlasitost projevu, změna tempa řeči, mimika, gesta
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev automatizace psacího pohybu
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
věty oznamovací, rozkazovací, tázací, přací intonace, přízvuk
slovní zásoba, slova a pojmy, význam slov |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovedností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, řeč předmětů a prostředí vytvářeného člověkem, řeč lidských skutků.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. |
| Člověk a jeho svět |
Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Písemně sčítáš a odčítáš do 100. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací)
Zpaměti sčítáš a odčítáš přirozená čísla do 100. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Umíš určit čas a znáš jeho základní jednotky. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.)
Orientuješ se v čase a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků)
Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času)
Dodržuješ pravidla chování v dopravních prostředcích. (uplatňuje základní pravidla bezpečného chování účastníka silničního provozu, jedná tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných)
Dodržuješ pravidla silničního provozu pro chodce. (uplatňuje základní pravidla silničního provozu) |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku
čtení a zápis čísel do 30 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-30
desítky a jednotky ve dvojciferném čísle
porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání
zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-30 číselná řada
vyjadřování počtu a pořadí číslem
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0-30 sčítání a odčítání desítek do 100
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
určování času - kalendář, dny, hodiny
orientace v čase; běžně používané časové jednotky
základní změny v přírodě v průběhu roku
třídění přírodnin podle společných znaků
pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím
pravidla silničního provozu, rizikové situace v dopravě
pravidla silničního provozu pro chodce |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
| Kultura ducha a těla |
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Pohybem vyjadřuješ znějící hudbu a reaguješ na její změny. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie)
Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky)
Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy)
Chováš se bezpečně při všech pohybových aktivitách. (uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy)
Spolupracuješ při týmových pohybových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Učíš se při různých cvičeních správně držet své tělo. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech, zaujímá správné základní cvičební polohy)
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Dodržuješ hygienu plavání a rozvíjíš plavecké dovednosti. (adaptuje se na vodní prostředí, dodržuje hygienu plavání, zvládá v souladu s individuálními předpoklady základní plavecké dovednosti)
Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody)
Zaznamenáš výsledky pozorování. (zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování)
Pracuješ správně s dechem, hlasem a držením těla. (zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla)
Dokážeš hlasem a pohybem rozpoznat a vyjádřit emoce. (dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých)
Tvořivě pracuješ na společných úkolech. (využívá prvky tvořivosti při společném plnění úkolů) |
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
pohybový doprovod znějící hudby
hra na tělo
hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy
bezpečnost při pohybových činnostech – organizace a bezpečnost cvičebního prostoru, bezpečnost v šatnách a umývárnách, bezpečná příprava a ukládání nářadí, náčiní a pomůcek, první pomoc v podmínkách TV
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost
základní cvičební polohy a správné držení těla v nich
gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed
hygienické návyky při vstupu do bazénu; bezpečný vstup do vody, dýchání do vody
pozorování jako plánovaná, cílená a výběrová činnost
psychosomatické dovednosti: práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla
verbální a neverbální komunikace
tvořivost |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice – odlišování situací soutěže a spolupráce.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí, psychohygiena – moje tělo, moje psychika, zdravé a vyrovnané sebepojetí.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, komunikace – řeč těla, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání. |