| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku.
Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
zkracování, sousloví, přejímání z cizích jazyků
shoda přísudku s několikanásobným a všeobecným podmětem
legenda
reflexe vlastní četby |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat.
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text)
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
popis událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
tvorba online kvízu |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
porozumění významu slov, slovním spojením a větám
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – komunikace |
Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa HACER a ESTAR. Tázací zájmena, tvorba otázky. Mexický svátek Día de los muertos. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
výběr, seřazení, doplňování odpovědí
vykonávání jednoduchých činností |
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu.
Tvorba otázek.
Pořádek slov ve větě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Řeší lineární rovnice.
Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. |
Početní operace se zlomky.
Lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy.
Hustota látek, vztah mezi hmotností, hustotou a objemem, chování pevného tělesa v tekutině.
Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, výpočet tlaku (seznámení se s zněním Newtonových zákonů, měření síly). |
|
| Svět přírody |
vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti.
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. |
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin |
|
| Člověk a společnost |
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru.
Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti.
Lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa.
Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou (geopolitika, globalizace). Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. |
Byzanc, islám, Arabská říše
Sámova říše, Cyril a Metoděj, Velká Morava
silné a slabé stránky, co je tým
Asie |
referáty, vyhledávání informací
-opakovací test 12.12.
Slované
challange - role v týmu
PT: Osobnostní a sociální výchova
práce s mapou, obyvatelstvo a náboženství
Japonsko - dokončení |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
linie, tvary, textury, objemy
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových) |
|
| Informatika |
navrhne různé algoritmy pro řešení problému.
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
používá opakování, větvení programu a proměnné.
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
podmínky, vytvoření programu, opakování, podprogramy, cykly, podmíněné cykly, proměnné (7. ročník), práce s chybou, ladění kódu, zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
přehazovaná, volejbalová průprava, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi.
objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu
rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje |
rizika hospodaření a zvažování jejich míry
hospodaření s rozpočtem domácnosti
pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje |
|