Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 03.11.2025 do 14.11.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 9.A a 9.B vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. 9.A a 9.B elektronizace knihoven, dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů jazyková norma a kodifikace, kodifikační příručky, způsoby ověření správnosti užití češtiny (jazykové poradny, odborné publikace a časopisy) – využití multimédií uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech. Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica. Ru:Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER, vazby me gusta, me encanta… Ja: opakovací test na muy/mucho, hodiny domlouvání schůzky PT: multikulturní výchova- Día de los muertos - hry a texty
Německý jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět Gramatika: Skloňování tázacích zájmen WER/WAS Stupňování přídavných jmen. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige 3.11. Test - rozkazovací způsob.
Matematicko fyzikální základ Násobí a dělí lomené výrazy násobení a dělení výrazů čtvrtletní písemná práce
Člověk a společnost Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. - nacismus - meziválečné Německo a Itálie - přírodní poměry a zdroje České republiky
Estetická výchova * Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách *Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. *Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. *hudební aktivity *poslech a reflexe; kompozice hudební skladby *vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření
Informatika Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. Školní informační systém Uživatelé, činnosti, práva bezpečnost dat formáty dat Styly v textovém editoru
Tělesná výchova Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly). Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Člověk a svět práce Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. význam úřadu práce problematika trhu práce, druhy prací, externí návštěvy různých profesí požadavky na jednotlivé profese mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení multikulturní výchova, etnický původ výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Člověk a příroda Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i ro člověka. stavba, funkce a význam orgánů - svalová soustava viry a bakterie jako pomocník i nebezepečí