| Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
* tvoří správné tvary slov |
* preromantismus, romantismus
* tvarosloví - přídavná jména; zájmena |
- prezentace, práce s ukázkou |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
Zeptá se na základní informace. |
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru.
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět v předpřítomném čase. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 3 lekce 5 A
Předpřítomný čas, nepravidelná slovesa,
Halloween. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Určování času - opakování slovesa SER a číslovek. Zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu).
Vazba me gusta, prefiero, me encanta
PT: Multikulturní výchova - Día de los muertos (hry, texty) |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek |
Gramatika:
Předložky se 3. a 4. pádem.
Předložky se 3. pádem.
Témata:
Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice.
Využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles.
Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích.
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. |
rovnice se zlomky a závorkami,
úlohy o rovnoměrném pohybu,
1. Newtonův zákon,
trojúhelník, čtyřúhelník,
kruh, kružnice, |
|
| Svět přírody |
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
vnitřní procesy v přírodní sféře
vnější procesy v přírodní sféře
názvy a značky chemických prvků |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
Kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
•kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
•utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
•metody sebeferlexe
•typy charakteru |
DK: Chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání. |
| Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
deklamace, jednohlasý zpěv
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
výtvarná kolekce |
| Informatika |
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořitě aplikuje v míčových a doplňkových zařazovaných sportech.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
Míčové sporty.
Individuální rozcvičení, strečink, kompenzace.
Pravidla osvojovaných pohybových činností.
Složky zdraví a jejich interakce. Základní lidské potřeby a jejich hierarchie. |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny; reklama; marketing |
|