| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy.
Používá správné tvary slov v písemném projevu.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. |
• slovní druhy
• podstatná jména - obecná a vlastní, skloňování, mluvnické kategorie
• dějová linka
• zvuková stránka jazyka |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
diktování jako alternativa psaní na klávesnici |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel.
Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet.
Charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary. |
pravidla přednosti početních úkonů
vlastnosti permanentního magnetu
magnetické pole
úsečka, přímka, polopřímka
kruh, kružnice, mezikruží,
n - úhelníky |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Objasní potřebu tolerance ve společnosti.
Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
•společné znaky nejstarších starověkých civilizací
•společenská tolerance a intolerance
•přírodní oblasti, podnebné oblasti |
Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - prosociální chování (respektování ostatních). |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
intonování písní
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Informatika |
Ukládá a spravuje svá data ve vhodném formátu s ohledem na jejich další zpracování a přenos.
Získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat. |
• druhy počítačových souborů
• způsoby ukládání dat
• komprimace
• správa souborů, systém složek
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Pohybové hry, netradiční pohybové hry (přehazovaná - nácvik na volejbal, vybíjená, florbal, basketbal). |
|
| Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Pracovní postup při výrobě „kouzelné čarodějnické hůlky“- jednotlivé pracovní kroky.
Zpracování plechu; jeho stříhání, ohýbání a další tvarování; |
Opracování řezáním, pilováním, broušením za použití smirkového papíru; Tvarování a zdobení hranaté tyčky; vypalování vypalovačkou do dřeva; Využití zpracovaného plechu k vyzdobení "čarodějnické hůlky"; |
| Člověk a příroda |
Používá s porozuměním základní geografickou, kartografickou a topografickou kartografii.
Ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu. |
základní geografické, topografické a kartografické pojmy
určování světových stran v terénu, orientace podle mapy a pohyb v terénu. |
|