Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 13.10.2025 do 24.10.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 9.A a B uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. 9.C *Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. * V písemné projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. *Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo *Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie 9.A a B „de siècle“, moderna a její představitelé elektronizace knihoven, dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů jazyková norma a kodifikace, kodifikační příručky, způsoby ověření správnosti užití češtiny (jazykové poradny, odborné publikace a časopisy) – využití multimédií 9.C *zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům *ohýbání slov cizího původu *(recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů). *(rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu). - PT: osobností a sociální výchova, osobností rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích)
Anglický jazyk Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci Jak se zeptat, když dobře nerozumíte, orientace ve městě, významná místa španělsky mluvících zemí (práce s textem). Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER, vazby me gusta, me encanta… Ja - opakování času, předložek - téma: Schůzka (práce s mapou), konverzace, muy x mucho
Německý jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. • reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů • otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace Rozkazovací způsob - pravidelná a vybraná nepravidelná slovesa + sloveso být. Témata: Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt.
Matematicko fyzikální základ Řeší lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli Násobí a dělí lomené výrazy Využívá znalost lomu světla při průchodu čočkami Dokončení tématu - obtížnější rovnice Úvod do násobení a dělení výrazů. Krácení výrazů Spojka a rozptylka. jejich využití
Člověk a společnost Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. - fašismus, nacismus
Estetická výchova * Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách *Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. *Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. *hudební aktivity *poslech a reflexe; kompozice hudební skladby *vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření
Informatika Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. Fungování a princip internetu domácí a školní počítačová síť síťové prvky. Zabezpečení počítače, antivir, firewall.
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. volejbalová a basketbalová průprava, běh do Londýnských schodů
Člověk a svět práce Uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy-osobní přeprava, koupě, oprava či pronájem věci. Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. občanskoprávní vztahy kolem nás (+ pracovní smlouva, darovací smlouva,...) úřad práce-jeho význam
Člověk a příroda Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - opěrná a svalová soustava. alkany, alkeny, alkyny - opakování stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a svalová