| Český jazyk a literatura |
9.A a B
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.
vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích.
samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami.
9.C
*Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova.
* V písemné projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
*Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo
*Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie |
9.A a B
„de siècle“, moderna a její představitelé
elektronizace knihoven, dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů
jazyková norma a kodifikace, kodifikační příručky, způsoby ověření správnosti užití češtiny (jazykové poradny, odborné publikace a časopisy) – využití multimédií
9.C
*zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům
*ohýbání slov cizího původu
*(recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů).
*(rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu). - PT: osobností a sociální výchova, osobností rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích) |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném
jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Jak se zeptat, když dobře nerozumíte, orientace ve městě, významná místa španělsky mluvících zemí (práce s textem).
Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER, vazby me gusta, me encanta…
Ja - opakování času, předložek - téma: Schůzka (práce s mapou), konverzace, muy x mucho |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Rozkazovací způsob - pravidelná a vybraná nepravidelná slovesa + sloveso být.
Témata: Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli
Násobí a dělí lomené výrazy
Využívá znalost lomu světla při průchodu čočkami |
Dokončení tématu - obtížnější rovnice
Úvod do násobení a dělení výrazů. Krácení výrazů
Spojka a rozptylka. jejich využití |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. |
- fašismus, nacismus |
|
| Estetická výchova |
* Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
*Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
*Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
*hudební aktivity
*poslech a reflexe; kompozice hudební skladby
*vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
| Informatika |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky.
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky.
Zabezpečení počítače, antivir, firewall. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu.
Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
volejbalová a basketbalová průprava,
běh do Londýnských schodů |
|
| Člověk a svět práce |
Uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy-osobní přeprava, koupě, oprava či pronájem věci.
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
občanskoprávní vztahy kolem nás (+ pracovní smlouva, darovací smlouva,...)
úřad práce-jeho význam |
|
| Člověk a příroda |
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - opěrná a svalová soustava. |
alkany, alkeny, alkyny - opakování
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a svalová |
|