| Český jazyk a literatura |
*V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov - pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
*Uvádí základní směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
*ohýbání slov cizího původu
*preromantismus, romantismus ve světě |
|
| Anglický jazyk |
Ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce.
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Práce s textovým dokumentem.
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. |
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4 lekce 4 - dokončení, test, začátek 5 A |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Čas, zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu). Reálie Latinské Ameriky - opakování. Hudba Latinské Ameriky - překlad.
REPASO - popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Gramatika:
Předložky se 3. a 4. pádem.
Zeměpisné názvy.
Témata:
Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung. |
| Matematicko fyzikální základ |
zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic
řeší lineární rovnice
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles
využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích |
vzájemná poloha přímky a kružnice
vzájemná poloha kružnic
lineární rovnice se zlomky a závorkami
úlohy o rovnoměrném pohybu
1. Newtonův zákon |
|
| Svět přírody |
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody. |
vnitřní procesy v přírodní sféře
názvy a značky chemických prvků
eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch; oběh vody a hornin |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
•hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století
•utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
•metody sebereflexe
•typy charakteru |
|
| Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
Specifika jednotlivých výtvarných technik a jejich kombinace
Zpěv s hudebním doprovodem |
|
| Informatika |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí.
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka a organizátora.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
Organizace celoškolní akce Londýnské schody.
Míčové hry a doplňkové sporty.
Pojem zdraví, složky zdraví.
Základní lidské potřeby a jejich hierarchie. |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny |
|