| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov.
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. |
Odvozování (předpona, kořen, přípona, koncovka; slovo základové a odvozené, kmen slova)
Rozbor VJ - opakování
Základní a rozvíjející VČ
Shoda podmětu a přísudku vč. několikanásobného |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům.
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem. |
• porozumění jednoduchým nápisům, instrukcím a pokynům |
Zápor u sloves, tvoření otázek, jak poprosit a poděkovat. Rozdíl mezi tykáním a vykáním, jejich užívání v současnosti a odchylky v jazyce napříč kontinenty. Dny v týdnu. Slovní zásoba 1. lekce - 2. část. |
| Německý jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
"• verbální reakce na otázky
• odpovídání a poskytování konkrétních informací
• vyžádání konkrétních informací
• rozpoznání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a vět" |
Osobní zájmena.
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu.
Slovesa "haben" a "sein".
Téma: Ich und meine Familie. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. |
Početní operace se zlomky.
Hustota látek, vztah mezi hmotností, hustotou a objemem, chování pevného tělesa v tekutině. |
|
| Svět přírody |
popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel.
vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků
pohlavní a nepohlavní rozmnožování |
|
| Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států.
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
Vikingové, Francká říše, Slované
- rysy daných kulturních a společenských okruhů
- silné stránky
- Asie: Japonsko |
22.10.opakovací test
referáty
- Batoh - co o mně nevíte
- Japonsko - práce s více zdroji informací, - referáty, sdílení info ve skupinách
- portfolio do ČS - úklid materiálů
- Asie - test mapa 20.10. |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových)
linie, tvary, textury, objemy |
|
| Informatika |
po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen. |
různá ztvárnění algoritmů, identifikace problému |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované, doplňkové sporty, atletika |
Londýnské schody |
| Člověk a svět práce |
vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi |
rizika hospodaření a zvažování jejich míry |
|