| Český jazyk a literatura |
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
• povaha přirozeného jazyka, základní jednotky jazyka: hláska, slovo (jeho části), věta
• zvuková stránka jazyka, výslovnost, intonace projevu, přízvuk slovní
• literární druhy - lyrika, epika, drama |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami
Dokumenty Google - nastavování jazyka, jazyková korektura
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text);
odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu, z daných souvislostí |
přítomný čas prostý x přítomný čas průběhový, zvířata
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel.
Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
početní operace s celými čísly
pravidla přednosti početních úkonů
vlastnosti permanentního magnetu
magnetické pole |
|
| Člověk a společnost |
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu.
Objasní potřebu tolerance ve společnosti.
Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
•doba železná
•společné znaky nejstarších starověkých civilizací
•lidé v nouzi, v ohrožení
•solidarita a pomoc
•společenská tolerance a intolerance
•přírodní oblasti, podnebné oblasti |
|
| Estetická výchova |
vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Informatika |
Komunikuje prostřednictvím prostředků ICT.
Ukládá a spravuje svá data ve vhodném formátu s ohledem na jejich další zpracování a přenos. |
• e-mail
• Učebna Google
• sdílení dokumentů - práva
• hlasová a video komunikace
• Dokumenty a Prezentace Google
• druhy počítačových souborů
• způsoby ukládání dat
• komprimace
• správa souborů, systém složek |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované a jiných doplňkových sportech. |
|
| Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Pracovní postup při výrobě „kouzelné čarodějnické hůlky“- jednotlivé pracovní kroky. |
Opracování řezáním, pilováním, broušením za použití smirkového papíru; Tvarování a zdobení hranaté tyčky. |
| Člověk a příroda |
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii.
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. |
základní geografické, topografické a kartografické pojmy |
|