| Český jazyk a literatura |
9.A a B: uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.
využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
9.C Správně vyslovuje a píše cizí slova. |
realismus v Čechách a ve světě, „de siècle“, moderna a její představitelé
produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, esej, strukturovaný životopis, výklad
9.C skloňování cizích slov, vyslovování cizích slov; pravopis cizích slov - významy cizích slov |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami.
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu). |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. PT: Multikulturní výchova. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života
vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Jak se zeptat, když dobře nerozumíte, orientace ve městě, významná místa španělsky mluvících zemí (práce s textem).
Sport a záliby. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Rozkazovací způsob.
Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic
Využívá znalosti lomu světla při analýze průchodu světla čočkami
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
Násobí a dělí lomené výrazy - možná na konci období |
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Zákon lomu světla, praktické využití, spojka a rozptylka, lidské oko
Důkazy lomu světla
Absolutní hodnota čísla
Násobení a dělení lomených výrazů |
|
| Člověk a společnost |
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. |
- mediální informace, jejich
pravdivost, ověřování,
porovnávání, reklama,
příklady působení, výroba
vlastní reklamy
- komunismus, fašismus, nacismus |
PT: Mediální výchova,
kritické čtení
a vnímání mediálních
sdělení –
zpravodajství
a reklama. |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření |
(uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových, statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních). |
|
| Informatika |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky.
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky.
Zabezpečení počítače, antivir, firewall. |
|
| Tělesná výchova |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu.
Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravná cvičení v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty |
PT: osobnostní a sociální výchova |
| Člověk a svět práce |
Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů-vlastnictví, pracovní poměr, manželství.
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
právní úpravy, různé druhy smluv (kupní, pracovní, darovací,...)
externí návštěva dobrovolníka z denproskolu.cz |
|
| Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - opěrná soustava.
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
stavba, funkce a význam orgánů - opěrná (kosterní) soustava
v praxi významné uhlovodíky - alkany, alkeny, alkyny a areny. |
|