Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 29.09.2025 do 10.10.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 9.A a B: uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. 9.C Správně vyslovuje a píše cizí slova. realismus v Čechách a ve světě, „de siècle“, moderna a její představitelé produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, esej, strukturovaný životopis, výklad 9.C skloňování cizích slov, vyslovování cizích slov; pravopis cizích slov - významy cizích slov
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami. Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu). Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí.
Španělský jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. PT: Multikulturní výchova. porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života Jak se zeptat, když dobře nerozumíte, orientace ve městě, významná místa španělsky mluvících zemí (práce s textem). Sport a záliby.
Německý jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. • reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů • otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace Rozkazovací způsob. Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt.
Matematicko fyzikální základ Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic Využívá znalosti lomu světla při analýze průchodu světla čočkami Provádí početní operace v oboru racionálních čísel Násobí a dělí lomené výrazy - možná na konci období Rovnice s neznámou ve jmenovateli Zákon lomu světla, praktické využití, spojka a rozptylka, lidské oko Důkazy lomu světla Absolutní hodnota čísla Násobení a dělení lomených výrazů
Člověk a společnost Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. - mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy - komunismus, fašismus, nacismus PT: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – zpravodajství a reklama.
Estetická výchova Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření (uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových, statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních).
Informatika Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. Fungování a princip internetu domácí a školní počítačová síť síťové prvky. Zabezpečení počítače, antivir, firewall.
Tělesná výchova Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. průpravná cvičení v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty PT: osobnostní a sociální výchova
Člověk a svět práce Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů-vlastnictví, pracovní poměr, manželství. Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. právní úpravy, různé druhy smluv (kupní, pracovní, darovací,...) externí návštěva dobrovolníka z denproskolu.cz
Člověk a příroda Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - opěrná soustava. Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. stavba, funkce a význam orgánů - opěrná (kosterní) soustava v praxi významné uhlovodíky - alkany, alkeny, alkyny a areny.