| Český jazyk a literatura |
*spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova
*V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov - pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
* Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním mezivětného navazování
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo |
*zvuková stránka jazyka, skloňování slov cizího původu a jejich přiřazování ke vzorům
*ohýbání slov cizího původu
*znaky textu publicistického |
|
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života.
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení.
Project 3 lekce 4C, 4D |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci.
PT: Výchova ke globální souvislostem |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života
vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Určování času - opakování slovesa SER a číslovek. Zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu). Reálie Latinské Ameriky - opakování. Hudba Latinské Ameriky - překlad. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Gramatika:
Předložky se 3. a 4. pádem.
Zeměpisné názvy.
Témata:
Ferien und Reisen
Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung. |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu.
Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic.
Rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu.
Využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles. |
druhá mocnina a odmocnina
vzájemná poloha přímky a kružnice
vzájemná poloha kružnic
zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí, druhy pohybů, relativita pojmů klid a pohyb, relativní rychlost
úlohy o rovnoměrném pohybu |
|
| Svět přírody |
Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. |
"destilovaná, pitná a odpadní voda
výroba pitné vody, čistota vody
PT: Environmentální výchova, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí - nutnost ochrany vody, zdroje znečištění. "
"názvy a značky chemických prvků
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie. "
vnitřní procesy v přírodní sféře |
|
| Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek a rozbitím starých struktur v Evropě.
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech. |
•Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky
•hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století
•modelové komunikační situace
•příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích |
|
| Estetická výchova |
Využívá a kombinuje prostředky výtvarného vyjádření.
Prezentuje své výtvory. |
Práce na výzdobě k akci Londýnské schody 2025 |
|
| Informatika |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• sestavení programu a oživení Micro:bitu
• ovládání LED displeje
• tlačítka a senzory náklonu
• připojení sluchátek, tvorba hudby
• orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeba hodnotou zdraví. |
Průpravná míčová cvičení.
Košíková
Doplňkové sporty.
Osobnost, typologie osobnosti. |
|
| Člověk a svět práce |
*Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení.
*Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
*způsoby placení, nakládání s penězi
*tvorba ceny |
|