| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Vyhledává informace v různých typech katalogů. |
Způsoby obohacování slovní zásoby
Skladba věty jednoduché, větný člen - opakování
Práce s tištěnými informačními zdroji |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
PT: Výchova demokratického občana - objevujeme Evropu a svět |
• rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu |
Písemná práce - rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. Osobní zájmena, sloveso SER. Nová látka: sloveso TENER, zápor u sloves, tvoření otázek, jak poprosit a poděkovat. Dny v týdnu, číslovky. Slovní zásoba 1. lekce - procvičování. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• verbální reakce na otázky
• odpovídání a poskytování konkrétních informací
• vyžádání konkrétních informací |
- Pozdravy, výslovnost, základní fráze.
- Osobní zájmena.
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu.
Slovesa "haben" a "sein".
Téma: Ich und meine Familie. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles.
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody.
Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. |
Základní tělesa a výpočet jejich objemu a povrchu (krychle, kvádr).
Početní operace se zlomky.
Jednotky objemu a hmotnosti.
Hustota látek, vztah mezi hmotností, hustotou a objemem, chování pevného tělesa v tekutině. |
|
| Svět přírody |
popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků |
|
| Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států.
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje.
Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
křesťanství
západořímská říše a Byzanc
projevy vandalismu a street art
volby v ČR
mapa a legenda |
co známe - opakování, význam křesťanství pro středověkou společnost, světci a legendy
street art, kontrola zadané práce, Banksy - referát
shrnutí volby - prezentace prací, opakovací test
práce s mapou |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
zpěv s hudebním doprovodem, intonování písní
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových) |
|
| Informatika |
po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen. |
různá ztvárnění algoritmů, identifikace problému |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbal, přehazovaná, volejbalová průprava, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|