| Český jazyk a literatura |
Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
• řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci
• komunikační situace a volba komunikačních prostředků
• tvorba textu, zásady psaní textu
• povaha přirozeného jazyka, základní jednotky jazyka: hláska, slovo (jeho části), věta |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou;
psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
| Matematicko fyzikální základ |
Znázorní záporná čísla na číselné ose.
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody.
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
záporná čísla
znázornění čísel na číselné ose
porovnávání záporných čísel
Pracuje s Tabulkami pro ZŠ
Látka a těleso |
|
| Člověk a společnost |
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost.
Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi.
Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
•neolitická revoluce
•solidarita
•přírodní oblasti, podnebné oblasti |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis
linie, tvary, textury, objemy |
jeskynní malby |
| Informatika |
Komunikuje prostřednictvím prostředků ICT.
Ukládá a spravuje svá data ve vhodném formátu s ohledem na jejich další zpracování a přenos. |
• e-mail
• Učebna Google
• sdílení dokumentů - práva
• hlasová a video komunikace
• Dokumenty a Prezentace Google
• druhy počítačových souborů
• způsoby ukládání dat
• komprimace
• správa souborů, systém složek |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
Basketbal, fotbal, florbal, vybíjená, přehazovaná a netradiční pohybové hry. |
|
| Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Pracovní postup při výrobě hrací kostky ze dřeva - jednotlivé pracovní kroky. |
vyznačení linie řezu, řezání, pilování, broušení smirkovým papírem; vyznačení čísel na kostce - vypalováním; |
| Člověk a příroda |
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů.
Prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země. |
základní pohyby Země
tvar Země |
|