| Český jazyk a literatura |
Plynule čteš jednoduché texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Rozlišuješ věty oznamovací, rozkazovací, tázací a přací a vyslovuješ je se správnou intonací. (rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky)
Rozpoznáváš slova souřadná, nadřazená a podřazená a slova opačného významu. (porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) |
abeceda
technika čtení slov, jednoduchých vět a textů, znalost orientačních prvků v textu
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev
automatizace psacího pohybu
věty oznamovací, rozkazovací, tázací, přací
intonace, přízvuk
slovní zásoba, slova a pojmy, význam slov
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
čtení s porozuměním - zadání úkolů, učební texty |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. |
| Člověk a jeho svět |
Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Umíš určit čas a znáš jeho základní jednotky. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Všímáš si na druhých jejich dobrých vlastností. (si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých) |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku
čtení a zápis čísel do 30
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-30
desítky a jednotky ve dvojciferném čísle
porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání
zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-30
číselná řada
určování času - kalendář, dny, hodiny
základní změny v přírodě v průběhu roku
vztahy ke druhým lidem |
|
| Kultura ducha a těla |
Pohybem vyjadřuješ znějící hudbu a reaguješ na její změny. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie)
Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře)
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Učíš se při různých cvičeních správně držet své tělo. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech, zaujímá správné základní cvičební polohy)
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky) |
pohybový doprovod znějící hudby
hra na tělo
hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
základní cvičební polohy a správné držení těla v nich
gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed)
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. |