| Český jazyk a literatura |
9.A a B
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.
vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích.
9.C
*Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci
*Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova |
9.A a B
realismus v Čechách a ve světě, „de siècle“, moderna a její představitelé
elektronizace knihoven, dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů
9.C
*pravopis, gramatika
*zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Zeptá se na základní informace. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném
jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům PT: Osobnostní a sociální výchova - Komunikace |
Repaso: La ciudad, En el aeropuerto (opakování témat a slovní zásoby předchozího ročníku), slovesa QUERER, PODER, předložky. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
•rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
•porozumění významu slov , slovním spojením a jednoduchým větám
•porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Opakování gramatiky a slovní zásoby 8. ročníku.
Rozkazovací způsob + modální slovesa.
Témata: Ferien, Orientierung in der Stadt, Prag. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Řeší lineární rovnice
Rozkládá mnohočleny na součin a upravuje mnohočleny
Podmínky řešitelnosti lomených výrazů |
Opakování zlomky a desetinná čísla. Nově absolutní hodnota čísla.
Opakování lineární rovnice
Opakování mnohočleny, vytýkání a vzorce
Podmínky řešitelnosti |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
- práce s časovou osou
a dějepisnými mapami,
přehled historických epoch
- mediální informace, jejich
pravdivost, ověřování,
porovnávání, reklama,
příklady působení, výroba
vlastní reklamy |
opakování učiva 8. ročníku
PT: Mediální výchova,
kritické čtení
a vnímání mediálních
sdělení –
zpravodajství
a reklama. |
| Estetická výchova |
*Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
*Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření |
*vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření
*uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových, statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Informatika |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
průpravná cvičení v odbíjené, košíkové
doplňkové sporty |
PT: osobnostní a sociální výchova |
| Člověk a svět práce |
Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. |
právní úprava, nástin historie práva |
|
| Člověk a příroda |
Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka.
Rozlišuje chemické prvky a sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
fylogeneze člověka
chemická vazba, názvosloví jednoduchých chemických sloučenin. |
opakování vybraného učiva z 8. ročníku (8. - 12.9) |