| Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století.
* tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy
*spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova |
*pobělohorská literatura barokní, dílo J.A.Komenského
* gramatická a stylistická cvičení
*zvuková stránka jazyka, skloňování slov cizího původu a jejich přiřazování ke vzorům |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v krátkých jednoduchých textech.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu).
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. |
Opakování učiva ze 7. ročníku - budoucí čas, minulý čas prostý a průběhový, nepravidelná slovesa.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
Témata Mi familia, Mi amigo, Animales , Objetos en la clase y en casa - užití předložek místa a slovesa ESTAR, SER, TENER. Opakování časování pravidelných sloves. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Opakování gramatiky a slovní zásoby 7. ročníku.
Zeměpisné názvy, časování sloves, skloňování podstatných jmen ve 3. pádě, slovosled ve větách oznamovacích a tázacích.
Téma: Ferien und Reisen. |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel, řeší reálné situace pomocí rovnic,
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu
rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu |
opakování minulého šk. roku.
druhá mocnina a odmocnina
zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí
druhy pohybů
relativita pojmů klid a pohyb
relativní rychlost |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života.
Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody.
Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost.
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor
eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch; oběh vody a hornin
"destilovaná, pitná a odpadní voda
výroba pitné vody, čistota vody
PT: Environmentální výchova, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí - nutnost ochrany vody, zdroje znečištění. "
"názvy a značky chemických prvků
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie. "
fyzickogeografická sféra
vnitřní procesy v přírodní sféře |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. |
hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století
utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech |
|
| Estetická výchova |
Vybírá a uplatňuje základní výtvarné techniky.
Zachycuje prostorové vjemy a své fantazie. |
Kresba prostoru tužkou - stínování, perspektiva
Malba - zachycení fantazie |
|
| Informatika |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• sestavení programu a oživení Micro:bitu
• ovládání LED displeje
• tlačítka a senzory náklonu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeba hodnotou zdraví. |
košíková, doplňkové sporty
Pojem zdraví, tělesná a duševní hygiena. |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví.
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
základní operace platebního styku v domácnosti
inflace |
|