| Český jazyk a literatura |
Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu.
Komunikuje přiměřeně situaci. |
• řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci
• komunikační situace a volba komunikačních prostředků |
Celé období primárně nastavování režimu hodin a opakování z 5. ročníku. |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Matematicko fyzikální základ |
Znázorní záporná čísla na číselné ose.
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody.
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
záporná čísla
znázornění čísel na číselné ose
porovnávání záporných čísel
Pracuje s Tabulkami pro ZŠ
Látka a těleso |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu.
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost.
Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
•vznik člověka, lidská společnost v pravěku
•neolitická revoluce
•přírodní oblasti, podnebné oblasti |
Dělení historie, pomocné vědy historické. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
intonování písní |
|
| Informatika |
Komunikuje prostřednictvím prostředků ICT. |
• e-mail
• Učebna Google
• sdílení dokumentů - práva
• hlasová a video komunikace
• Dokumenty a Prezentace Google |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Pohybové hry, netradiční pohybové hry (přehazovaná, vybíjená). |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím;
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Pravidla pro dílu – seznámení s pravidly bezpečného chování a bezpečnosti práce při praktických činnostech v SP.
Pracovní postup při výrobě hrací kostky ze dřeva - jednotlivé pracovní kroky. |
|
| Člověk a příroda |
Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy.
Uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu v krajině, uplatňuje v modelových situacích zásady bezpečného chování a jednání při mimořádných událostech. |
vlastnosti Země v porovnání s dalšími tělesy naší sluneční soustavy
zásady bezpečného pobytu ve volné přírodě, první pomoc a transport zraněného, zásady chování v případě mimořádné události |
|