| Český jazyk a literatura |
Plynule čteš jednoduché texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Rozpoznáváš slova souřadná, nadřazená a podřazená a slova opačného významu. (porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená)
Plynule čteš s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Čteš plynule a ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) poslech literárních textů, technika čtení
Vyjedřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu) zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) čtení s porozuměním - zadání úkolů, učební texty
Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) |
abeceda
technika čtení slov, jednoduchých vět a textů, znalost orientačních prvků v textu
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev
automatizace psacího pohybu
slovní zásoba, slova a pojmy, význam slov
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení
plynulé čtení s porozuměním
poslech literárních textů, technika čtení
zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textů
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovedností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. |
| Člověk a jeho svět |
Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Chápeš a respektuješ odlišnosti mezi lidmi. (projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, k jejich přednostem i nedostatkům)
Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času)
Dodržuješ pravidla chování v dopravních prostředcích. (uplatňuje základní pravidla bezpečného chování účastníka silničního provozu, jedná tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných. |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku
vyjadřování počtu a pořadí číslem
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
základní pravidla chování a jejich smysl
základní změny v přírodě v průběhu roku - podzim
odlišnosti mezi lidmi
pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím
pravidla silničního provozu, rizikové situace v dopravě |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech. |
| Kultura ducha a těla |
Pohybem vyjadřuješ znějící hudbu a reaguješ na její změny. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky)
Spolupracuješ při týmových pohybových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Chováš se bezpečně při všech pohybových aktivitách. (uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy)
Dodržuješ hygienu plavání a rozvíjíš plavecké dovednosti. (adaptuje se na vodní prostředí, dodržuje hygienu plavání, zvládá v souladu s individuálními předpoklady základní plavecké dovednosti)
Pracuješ správně s dechem, hlasem a držením těla. (zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla)
Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) |
pohybový doprovod znějící hudby
hra na tělo
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost
bezpečnost při pohybových činnostech – organizace a bezpečnost cvičebního prostoru, bezpečnost v šatnách a umývárnách, bezpečná příprava a ukládání nářadí, náčiní a pomůcek, první pomoc v podmínkách TV
hygienické návyky při vstupu do bazénu; bezpečný vstup do vody, dýchání do vody
psychosomatické dovednosti: práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla
zájem o druhé |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice – odlišování situací soutěže a spolupráce.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí, psychohygiena – moje tělo, moje psychika, zdravé a vyrovnané sebepojetí. |