Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 08.09.2025 do 26.09.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Plynule čteš jednoduché texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Rozpoznáváš slova souřadná, nadřazená a podřazená a slova opačného významu. (porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená) Plynule čteš s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš plynule a ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) poslech literárních textů, technika čtení Vyjedřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu) zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) čtení s porozuměním - zadání úkolů, učební texty Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) abeceda technika čtení slov, jednoduchých vět a textů, znalost orientačních prvků v textu úhledný, čitelný a přehledný písemný projev automatizace psacího pohybu slovní zásoba, slova a pojmy, význam slov čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení plynulé čtení s porozuměním poslech literárních textů, technika čtení zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textů návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovedností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Člověk a jeho svět Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Chápeš a respektuješ odlišnosti mezi lidmi. (projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, k jejich přednostem i nedostatkům) Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času) Dodržuješ pravidla chování v dopravních prostředcích. (uplatňuje základní pravidla bezpečného chování účastníka silničního provozu, jedná  tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných. sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku vyjadřování počtu a pořadí číslem řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají  základní pravidla chování a jejich smysl základní změny v přírodě v průběhu roku - podzim odlišnosti mezi lidmi  pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím pravidla silničního provozu, rizikové situace v dopravě Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Pohybem vyjadřuješ znějící hudbu a reaguješ na její změny. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky) Spolupracuješ při týmových pohybových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Chováš se bezpečně při všech pohybových aktivitách. (uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy) Dodržuješ hygienu plavání a rozvíjíš plavecké dovednosti. (adaptuje se na vodní prostředí, dodržuje hygienu plavání, zvládá v souladu s individuálními předpoklady základní plavecké dovednosti) Pracuješ správně s dechem, hlasem a držením těla. (zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla) Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) pohybový doprovod znějící hudby hra na tělo různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost bezpečnost při pohybových činnostech – organizace a bezpečnost cvičebního prostoru, bezpečnost v šatnách a umývárnách, bezpečná příprava a ukládání nářadí, náčiní a pomůcek, první pomoc v podmínkách TV hygienické návyky při vstupu do bazénu; bezpečný vstup do vody, dýchání do vody psychosomatické dovednosti: práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla zájem o druhé Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice – odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí, psychohygiena – moje tělo, moje psychika, zdravé a vyrovnané sebepojetí.