| Český jazyk a literatura |
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
◼️ interpunkce - čárka ve větě jednoduché a v souvětí- test |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Vyhledávání konkrétních informací (o životním prostředí) v jednoduchém textu. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Project 4 lekce 5 - životní prostředí, trpný rod |
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek |
Minulý čas jednoduchý - životopis.
Medajlonek známé španělsky mluvící osobnosti. |
| Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Množné číslo podstatných jmen.
Procvičování na písemnou část MM. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině.
Určí vlastnosti polovodiče. |
volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace - ověření v rysu
vlastnosti polovodiče |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Posoudí postavení rozvojových zemí. |
• socialistický a kapitalistický blok
• rozpad koloniálního systému, rozvojové země |
70. a 80. léta v Československu.
Sametová revoluce.
Dekolonizace. |
| Estetická výchova |
zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
| Informatika |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
sportovní gymnastika, moderní gymnastika, doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
způsoby placení, nakládání s penězi, hotovostní a bezhotovostní platba |
|
| Člověk a příroda |
Uplatňuje adekvátní způsoby chování a ochrany v modelových situacích ohrožení, nebezpečí i mimořádných událostí.
Projevuje odpovědné chování v rizikových situacích silniční a železniční dopravy.
Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. |
klasifikace mimořádných událostí, varovné signály, základní úkoly ochrany obyvatelstva, evakuace, prevence mimořádných událostí
rizika v silniční a železniční dopravě, minimalizace těchto rizik
situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc |
|