Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 12.05.2025 do 23.05.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura *Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. *Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. *V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. *využívá pravopisná a gramatická pravidla *• renesance, humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba *• drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" *Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názor na umělecké dílo (vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru).
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Zeptá na základní informace. vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Opakování - días de la semana, meses y celebraciones Objetos y acciones del aula La ciudad
Německý jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • zachycení konkrétních informací při poslechu Časování vybraných nepravidelných sloves. Opakování a souhrnný test k tématu Mein Tag.
Matematicko fyzikální základ předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data vztlaková síla, Archimédův zákon osa úsečky a osa úhlu; zavedení pojmů výška a těžnice zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů; DK - Tabulky Google
Svět přírody uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém (průřezové téma: Environmentální výchova, ekosystémy – les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina.) živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy potravní řetězce
Člověk a společnost Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve. Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Diskutuje o příčinách a důsledcích korupčního jednání. Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. • snahy o reformu římskokatolické církve • český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618 • třicetiletá válka a její důsledky • srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. století • korupční jednání a klientelismus • světové hospodářství
Estetická výchova Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. vztah hudby, výtvarného a dalších umění výtvarný kontrast
Informatika Modeluje situaci pomocí grafů a schémat. Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. • Tvorba schémat a grafů • příprava tabulek jako zdroje informací • analýza modelů • volba kritérií
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Basketbalová, volejbalová průprava. Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem.
Člověk a svět práce *Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. *Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice). *Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing). • služby bank, aktivní a pasivní operace • produkty finančního trhu pro investování • produkty finančního trhu pro získání prostředků