| Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století.
*Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
*V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí.
*využívá pravopisná a gramatická pravidla |
*• renesance, humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba
*• drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" |
*Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názor na umělecké dílo (vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru). |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Zeptá na základní informace. |
vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací |
Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost).
Opakování - días de la semana, meses y celebraciones
Objetos y acciones del aula
La ciudad |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma
• zachycení konkrétních informací při poslechu |
Časování vybraných nepravidelných sloves. Opakování a souhrnný test k tématu Mein Tag. |
| Matematicko fyzikální základ |
předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní
řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy
vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data |
vztlaková síla, Archimédův zákon
osa úsečky a osa úhlu; zavedení pojmů výška a těžnice
zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů; DK - Tabulky Google |
|
| Svět přírody |
uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi.
objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému.
vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém (průřezové téma: Environmentální výchova, ekosystémy – les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina.)
živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy
potravní řetězce |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve.
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie.
Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky.
Diskutuje o příčinách a důsledcích korupčního jednání.
Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. |
• snahy o reformu římskokatolické církve
• český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618
• třicetiletá válka a její důsledky
• srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. století
• korupční jednání a klientelismus
• světové hospodářství |
|
| Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
vztah hudby, výtvarného a dalších umění
výtvarný kontrast |
|
| Informatika |
Modeluje situaci pomocí grafů a schémat.
Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. |
• Tvorba schémat a grafů
• příprava tabulek jako zdroje informací
• analýza modelů
• volba kritérií |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem. |
|
| Člověk a svět práce |
*Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení.
*Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými
prostředky (spotřeba, úspory, investice).
*Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
• služby bank, aktivní a pasivní operace
• produkty finančního trhu pro investování
• produkty finančního trhu pro získání prostředků |
|