| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Využívá textový editor.
Využívá prezentační program. |
• skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché
• práce s odstavci, opakování typografických pravidel
• vyjadřování se v bodech |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
vyprávění a popis jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů.
Načrtne a sestrojí rovinné útvary.
Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
Obdélník, čtverec a z nich složené útvary.
Konstrukce trojúhelníků se znalostí stran a úhlů.
Tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule.
Šíření světla, zdroj světla, barevné spektrum. |
|
| Svět přírody |
Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků.
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin.
Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům.
Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku.
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin.
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů.
Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. |
stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza
stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin
uspořádání stavby rostlinného těla
stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin
základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem
adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí. |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život
uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu
posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla |
společnost a způsob vlády v Římě - království, republika,
volby
organizace samosprávy |
Jak se žilo v antice - Řím
res publica
Volby a volební systém u nás
PT: Výchova demokratického občana
Afrika - opakovací test, tance - PT: Multikulturní výchova |
| Estetická výchova |
Používá různé hudebně pohybové prvky k poslouchané a vytvářené hudbě.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření. |
Jazzová melodie a doprovod (body percussion, zapojení těla do rytmu)
Puzzle (portréty antických dramatiků) - kresba tužkou + malba temperou |
|
| Informatika |
navrhne různé algoritmy pro řešení problému
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně
používá opakování, větvení programu a proměnné
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu |
podmínky
vytvoření programu, opakování, podprogramy
cykly, podmíněné cykly
práce s chybou, ladění kódu, zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované
vybíjená
doplňkové sporty
atletika |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů; |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – řeč předmětů;
Osobnostní a sociální výchova, kooperace a kompetice – dovednost navazovat na druhé, organizace práce ve skupině; |