| Český jazyk a literatura |
8.A a 8.B uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře do období od konce 18. století do poloviny 19. století
8.C *Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. *Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. |
8.A a 8.B Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě
8.C *skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost, podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí. *májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, "de siécle", moderna a její představitelé |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek.
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků |
| Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
Skupina RU - 18.3. PP - inzerát - pronájem bytu ve Španělsku.
En el aeropuerto- vyplnění příslušných dokumentů. Rozhovor na letišti.
skupina Ja- me gusta, me encanta, odio - rozhovory, konverzace// úvod En el aeropuerto |
| Německý jazyk |
Vyplní o sobě základní údaje ve formuláři.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• zápis a doplňování slov a slovních spojení
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům |
Gramatika:
Předložky - mix opakování
Modální slovesa.
Témata:
Orientierung in der Stadt
Schule und Beruf
21.3. Test - modální slovesa + orientace ve městě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí rozklad na součin pomocí vzorců a vytýkání
Rozpozná zdroje zvuku a prostředí vhodné pro jeho šíření |
algebraické vzorce
Zvuk, vznik, šíření, ochrana. Ochrana živ. prostředí |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. |
první světová válka
podoba demokracie po první světové válce
malý a velký státní znak, státní vlajka, státní pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy |
|
| Estetická výchova |
*Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
|
prezentace posterů o cenách Grammy (8.A); prezentace reklam (nácvik mluveného projevu) |
| Informatika |
Nastavuje zobrazení, řazení a filtrování dat v tabulce, aby mohl odpovědět na položenou otázku.
Využívá funkce na automatizované zpracování dat.
Vymezí problém a určí jak při jeho řešení využije evidenci dat.
Na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
Sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
"• řazení dat v tabulce
• filtrování dat v tabulce
"
• zpracování výstupů z velkých souborů dat
"• relativní a absolutní adresy buněk
• použití vzorců u různých typů dat
• funkce s číselnými vstupy
"
"• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
"
"• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty
" |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
V souladu s individuálními předpoklady zvládá průpravná cvičení v gymnastice a atletice.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře a uživatele internetu.
Z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handikapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
odbíjená, doplňkové sporty
průpravná cvičení v gymnastice a atletice, atletická abeceda, skok vysoký
Prezentace - výživa a zdravý životní styl.
Olympismus - antické OH, novodobé OH. |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání.
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
požadavky na jednotlivé profese
vzdělávací systémy v ČR a ve světě |
|
| Člověk a příroda |
Rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech.
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. |
vlastnosti a použití vybraných kovů a nekovů
názvosloví vybraných anorganických sloučenin
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů, krystalizace |
|