| Český jazyk a literatura |
* Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. *Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. *V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči |
• slovesné tvary, slovesný rod a vid *(znaková podoba jazyka, složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova mluveného projevu a její zákonitosti). |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií |
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou
Kahoot! - tvorba obtížnějších kvízů |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně. |
• vykonávání jednoduchých činností, výběr, řazení a doplňování odpovědí |
Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Slovní zásoba - zvířata.
Objetos y acciones del aula.
Los animales.
La ciudad.
Skupina RU - 18.3. PP - číslovky do 100, dny, měsíce, roční období.
skupina Ja - testík na slovíčka , procvičování vět, v týdnu od 24.3. PP Mi animal favorito |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení • poskytnutí konkrétních informací • porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Test - zápor. Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im". Témata: Mein Tag, meine Hobbys. |
| Matematicko fyzikální základ |
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti
řeší aplikační úlohy na procenta |
přímá a nepřímá úměrnost; trojčlenka
procento; příklady a slovní úlohy s procenty |
|
| Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (bezobratlí)
bezobratlí
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (bezobratlí) |
|
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život.
Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve.
Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat
zdravou sebedůvěru.
Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu
vystupuje.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinu. |
• husitství
• snahy o reformu římskokatolické církve
• možnosti změny člověka
• projevy vandalismu
• vývoj světových regionů |
Husitské hnutí, program, husitské války, české země po husitských válkách.
Vandalismus.
Jižní Amerika - hospodářství. |
| Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích.
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření
komunikační obsah výtvarného vyjádření
vztah hudby, výtvarného a dalších umění |
|
| Informatika |
Poradí si s typickými závadami a chybovými stavy počítače.
Vymezí problém a určí jaké informace bude potřebovat k jeho řešení. |
• standardní chybové hlášení počítače a periferií
• identifikace problému |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. |
|
| Člověk a svět práce |
*Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. |
státní rozpočet (zdroje a výdaje) |
|