| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace.
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji.
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
◼️ přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války
◼️umělecká tvorba "na motivy", umělecká inspirace
◼️ ohebné slovní druhy, mluvnické kategorie sloves
◼️ konfrontace informačních zdrojů, média – kniha, TV, rádio, internet, tisk |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4 lekce 4 A, 4 B |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Slovní zásoba Comida y bebida - opakování. Jak nakupovat potraviny, jak udávat množství - opakování. Porovnávací výrazy tan - como. Minulý čas složený, tvorba příčestí minulého. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Minulý čas sloves - préteritum sloves "být" a "mít".
Zvratná slovesa.
Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten. |
| Matematika a její aplikace |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu.
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel.
Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. |
věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti
využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských
aktivit.
Vyjádří svůj osobní názor na některé globální problémy současnosti a podloží jej argumenty. |
• 2. světová válka
• svět po druhé světové válce
• krajské členění České republiky
• kraje České republiky |
18.2. Divadelní představení Emil čili O Háchovi v divadle D21.
20.2. Test - druhá část 2.SV.
Důsledky 2. světové války a její odraz v kultuře.
Situace po 2. světové válce - postupimská konference, nové hranice, vznik OSN. |
| Estetická výchova |
zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
| Informatika |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
| Člověk a svět práce |
Uvede příklady některých
smluv upravujících
občanskoprávní vztahy –
osobní přeprava; koupě,
oprava či pronájem věci. |
občanskoprávní vztahy kolem nás |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty
atletika, sportovní gymnastika |
|
| Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
mízní soustava, trávicí soustava |
|