| Český jazyk a literatura |
8.A a 8.B uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře do období od konce 18. století do poloviny 19. století
8.C Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18.století do poloviny 19.století |
8.A a 8.B Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě
8.C souvětí (druhy VV - opakování)
* prezentace o autorech světového romantismu
* práce s textem - Chrám Matky Boží v Paříži; apod
* videoukázky |
Romantismus ve světě |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou.
Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení
porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Hledání bytu na inzerát. Skupina RU: dozkoušení popisu domu/bytu.
Ja: opakovací test na slovesa HAY/ESTAR + předložky, zadání kritérií ke zhotovení videa, inzerát
Krácení zájmen, číslovek řadových a přídavných jmen (primero, tercero, alguno, ninguno, grande, bueno, malo). |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Vyplní o sobě základní údaje ve formuláři.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě
• zápis a doplňování slov a slovních spojení
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Gramatika:
Předložky se 4. pádem - procvičování.
Modální slovesa - úvod.
Téma: Orientierung in der Stadt
Test 20.2. - vazba "ich möchte + infinitiv". |
| Matematicko fyzikální základ |
matematizuje jednoduché reálné situace
sčítá, odečítá a násobí výrazy
určí hodnotu výrazu |
výrazy s proměnnou
sčítání, odečítání a násobení jednočlenů (nebo jednočlenů mnohočlenem)
určení hodnoty výrazu |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
- kolonialismus, konflikty mezi velmocemi
- xenofobie, tolerance |
Práce s obrysovou mapou |
| Estetická výchova |
* Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace |
* počítačová grafika (video) |
|
| Informatika |
Nastavuje zobrazení, řazení a filtrování dat v tabulce, aby mohl odpovědět na položenou otázku.
Využívá funkce na automatizované zpracování dat.
Vymezí problém a určí jak při jeho řešení využije evidenci dat.
Na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
• řazení dat v tabulce
• filtrování dat v tabulce
• zpracování výstupů z velkých souborů dat
• relativní a absolutní adresy buněk
• použití vzorců u různých typů dat
• funkce s číselnými vstupy
• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
odbíjená, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání. |
vzdělávací systémy v ČR a ve světě |
|
| Člověk a příroda |
Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech.
Orientuje se v periodické soustavě prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy, usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
částicové složení látek - molekuly, stavba atomu
skupiny a periody v periodické soustavě prvků. |
|