| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
◼️ ohebné slovní druhy, mluvnické kategorie jmen (zájmena, číslovky)
◼️pravopis u/ú/ů
◼️umělecká tvorba "na motivy", umělecká inspirace |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích.
Popis plánů ve smysluplném navazujícím projevu. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 3 dokončení, lekce 4 A |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Slovní zásoba Comida y bebida. Jak nakupovat potraviny, jak udávat množství. Porovnávací výrazy tan - como. Minulý čas složený, tvorba příčestí minulého. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Vyplní o sobě základní údaje ve formuláři. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům
• zápis a doplňování slov a slovních spojení |
Sebehodnocení v rámci prvního pololetí.
Téma: Beim Arzt, Körperteile.
Zvratná slovesa. Sloveso tun. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic, resp. rovnic.
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Prakticky využívá poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem.
Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. |
slovní úlohy o pohybu, výpočty společné práce a další
věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti
elektromagnetická indukce
využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit.
Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti. |
• 2. světová válka
• antisemitismus a rasismus
• krajské členění České republiky
• kraje České republiky
• globalizace
• problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství |
Situace v protektorátu.
Domácí a zahraniční odboj, atentát na Heydricha.
Postup Spojenců.
Válka v Tichomoří.
Zločiny proti lidskosti. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
reflexe vokálního projevu |
|
| Informatika |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem.
Samostatně se připraví
před pohybovou činností
a ukončí ji ve shodě
s hlavní činností
(zatěžovanými svaly). |
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika, doplňkové sporty
rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace |
|
| Člověk a svět práce |
objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství. |
právní úprava, nástin
historie práva |
|
| Člověk a příroda |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. |
karboxylové kyseliny a karbonylové sloučeniny
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva |
|