Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 09.12.2024 do 20.12.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. ◼️ funkční styly - řečnický styl, administrativní styl ◼️druhy vedlejších vět; významové poměry mezi větami ◼️světová meziválečná literatura
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce. Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. Textový dokument, práce s prezenčním programem. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Project 4, lekce 3 D, culture, Vánoce
Španělský jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. Zapojí se do rozhovoru ohledně nákupu oblečení. Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu. Vánoce.
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět. • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • rozpoznávání známých slov a slovních spojení • porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům Skloňování tázacích zájmen WER/WAS. Stupňování přídavných jmen - opakování. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum.
Matematicko fyzikální základ Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem budeme psát pololetní písemnou práci
Člověk a společnost Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu. Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti. • 2. světová válka • antisemitismus a rasismus • globalizace • problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství Obsazení pobaltských států. Německý útok na Dánsko, Norsko, okupace Beneluxu, útok na Francii, bitva o Británii, bitva o Atlantik.
Estetická výchova zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv reflexe vokálního projevu linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
Informatika Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. Školní informační systém Uživatelé, činnosti, práva Bezpečnost dat Formáty dat Styly v textovém editoru
Člověk a svět práce objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. právní úprava, nástin historie práva
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly) Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, rozcvičení, strečink, kondiční formy cvičení, doplňkové sporty
Člověk a příroda Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Usiluje v rámci svých možností o aktivní podporu zdraví. Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě. oběhová soustava - cévy, srdce, vybraná onemocnění. aktivní podpora zdraví cesty aktivního utváření dobrých mezilidských vztahů