| Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. |
◼️ funkční styly - řečnický styl, administrativní styl
◼️druhy vedlejších vět; významové poměry mezi větami
◼️světová meziválečná literatura |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce. |
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět.
Textový dokument, práce s prezenčním programem. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Project 4, lekce 3 D, culture, Vánoce |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. Zapojí se do rozhovoru ohledně nákupu oblečení.
Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu.
Vánoce. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Skloňování tázacích zájmen WER/WAS.
Stupňování přídavných jmen - opakování.
Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige
Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem |
budeme psát pololetní písemnou práci |
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti. |
• 2. světová válka
• antisemitismus a rasismus
• globalizace
• problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství |
Obsazení pobaltských států.
Německý útok na Dánsko, Norsko, okupace Beneluxu, útok na Francii, bitva o Británii, bitva o Atlantik. |
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv
reflexe vokálního projevu
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Informatika |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
| Člověk a svět práce |
objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství. |
právní úprava, nástin
historie práva |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly)
Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, rozcvičení, strečink, kondiční formy cvičení, doplňkové sporty |
|
| Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Usiluje v rámci svých možností o aktivní podporu zdraví.
Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě. |
oběhová soustava - cévy, srdce, vybraná onemocnění.
aktivní podpora zdraví
cesty aktivního utváření dobrých mezilidských vztahů |
|