| Český jazyk a literatura |
8.C * rozlišuje vztahy v souvětí (VV a VH - druhy vět vedlejších)
* samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu...
* Interpretuje přečtený text |
|
*texty vánočních písní a koledy |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích |
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text).
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Orientace v prostoru - popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY.
Čtvrtek 12.12. PP na opisné vazby TENER QUE + infinitiv. DEBER + infinitiv, HAY QUE + infinitiv - skupina RU.
skupina Ja - tener que, deber . opisná vazba práce ve dvojici Zdravý životní styl.
13.12.- práce na téma Mi pareja ideal (využití probraného učiva)
společně téma Vánoce - zpívání koled, další slovní zásoba |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek |
Gramatika:
Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou.
Vazba ich möchte + infinitiv.
Témata:
Mein Tagesprogramm,
Advent und Weihnachtszeit. |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení praktických úloh
Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu |
Pythagorova věta a slovní úlohy
Druhy energií, přeměny energie, přenos energie. |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. |
kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi
hlavní světová ohniska existujcích a hrozících konfliktů |
PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
| Estetická výchova |
Zpívá dle dispozic v jednohlase a vícehlase. Uplatňuje pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i mluveném projevu. |
|
vánoční koledy a písně |
| Informatika |
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
kompenzační cviky
doplňkové sporty
Výživa a zdraví. |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH.
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
tvorba ceny
trh práce, druhy prací |
PT: multikulturní výchova-etnický původ, postavení národnostních menšin na pracovním trhu. |
| Člověk a příroda |
Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení.
Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení.
Rozlišuj hlavní půdní typy a druhy v naší přírodě. |
oddělování složek směsí
hmotností zlomek a koncentrace roztoků.
složení, vlastnosti půdy, půdní druhy a typy, hospodářský význam půd |
laboratorní práce- nutné mít ochranné pomůcky |