Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 18.11.2024 do 06.12.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 8.A a 8.B správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo 8.C * uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18. století do poloviny 19. století * samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu... * uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy jeho smysl interpretuje. * uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním mezivětného navazování. * rozpoznává vztahy v souvětí 8.A a 8.B uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí, recenze
Anglický jazyk Zeptá se na základní informace. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. Skupina RU - 22.11. písemná práce na blízkou budoucnost a opakování slovní zásoby (každodenní činnosti). skupina Ja - 21.11. opakovací test na blízkou budoucnost téma Mé zájmy, co rád dělám
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Práce se slovníkem. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. "• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět " • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek Gramatika Předložky se 3. pádem. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou. Témata: Mein Tagesprogramm Advent und Weihnachtszeit
Matematicko fyzikální základ Odhaduje a vypočítá obvod a obsah rovinných útvarů Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh Načrtne a sestrojí obraz osově a středově souměrného tělesa složené útvary z více tvarů Pythagorova věta Osová a středová souměrnost
Člověk a společnost Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. - kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy - emancipace židovského obyvatelstva
Estetická výchova Zpívá dle dispozic v jednohlase a vícehlase. Uplatňuje pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i mluveném projevu. *vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů (linie, tvary, světlostní a barevné kvality, kontrast) *ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky.
Informatika Používá opakování, větvení programu a proměnné. Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. • připojení sluchátek, tvorba hudby • orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru • práce s chybou • ladění kódu • zastavení chodu programu
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeba hodnotou zdraví. košíková, odbíjená, doplňkové sporty kompenzační, relaxační a regenerační techniky Maslowova pyramida potřeb. Výživa a zdraví.
Člověk a svět práce Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. tvorba ceny
Člověk a příroda Rozlišuje směsi a chemické látky. Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi vnější procesy v přírodní sféře PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost.