| Český jazyk a literatura |
8.A a 8.B správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci
formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo
8.C * uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18. století do poloviny 19. století * samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu... * uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy jeho smysl interpretuje. * uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním mezivětného navazování.
* rozpoznává vztahy v souvětí |
8.A a 8.B uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí, recenze |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět.
Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost.
Skupina RU - 22.11. písemná práce na blízkou budoucnost a opakování slovní zásoby (každodenní činnosti).
skupina Ja - 21.11. opakovací test na blízkou budoucnost
téma Mé zájmy, co rád dělám |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Práce se slovníkem.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
"• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
"
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek |
Gramatika
Předložky se 3. pádem.
Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou.
Témata:
Mein Tagesprogramm
Advent und Weihnachtszeit |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obvod a obsah rovinných útvarů
Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh
Načrtne a sestrojí obraz osově a středově souměrného tělesa |
složené útvary z více tvarů
Pythagorova věta
Osová a středová souměrnost |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. |
- kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
- emancipace židovského obyvatelstva |
|
| Estetická výchova |
Zpívá dle dispozic v jednohlase a vícehlase. Uplatňuje pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i mluveném projevu.
*vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů (linie, tvary, světlostní a barevné kvality, kontrast) *ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
|
|
| Informatika |
Používá opakování, větvení programu a proměnné.
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• připojení sluchátek, tvorba hudby
• orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeba hodnotou zdraví. |
košíková, odbíjená, doplňkové sporty
kompenzační, relaxační a regenerační techniky
Maslowova pyramida potřeb.
Výživa a zdraví. |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny |
|
| Člověk a příroda |
Rozlišuje směsi a chemické látky.
Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. |
stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi
vnější procesy v přírodní sféře
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost. |
|