Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 04.11.2024 do 15.11.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. ◼️ předpony s- a z- ◼️ funkční styly - publicistický styl, typy médií, útvary publicistického stylu; administrativní styl ◼️ česká meziválečná literatura ◼️žánry literatury 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry
Anglický jazyk Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 4, dokončení 2. lekce, lekce 3 A
Španělský jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita. Día de muertos - mexický svátek mrtvých. Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica.
Německý jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět Gramatika: Stupňování přídavných jmen. Témata: Ferien und Reisen, Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt
Matematicko fyzikální základ Násobí a dělí lomené výrazy. Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. množina všech bodů daných vlastností, Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu (bude hodnoceno v předmětu AMA, EMA). Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. násobení a dělení lomených výrazů Thaletova kružnice elektrické obvody s uzly a více spotřebiči
Člověk a společnost Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. • totalitní státy meziválečného období • 2. světová válka • přírodní poměry a zdroje České republiky • mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy Komunismus, fašismus a nacismus - test 6.11. Situace v Itálii, SSSR a Německu před druhou světovou válkou. Příčiny a vypuknutí 2. světové války.
Estetická výchova vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
Informatika Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. Zabezpečení počítače, antivir, firewall. Uživatelé, činnosti, práva.
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Odbíjená, basketbal, pohybové hry, doplňkové sporty PT: Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice
Člověk a svět práce Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor (styly odstavců - textový editor)
Člověk a příroda Rozlišuje nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemoc a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. v praxi významné alkany, alkeny, alkyny. přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl prevence chorob