| Český jazyk a literatura |
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. |
◼️ předpony s- a z-
◼️ funkční styly - publicistický styl, typy médií, útvary publicistického stylu; administrativní styl
◼️ česká meziválečná literatura
◼️žánry literatury 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry |
|
| Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci.
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, dokončení 2. lekce, lekce 3 A |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita. |
Día de muertos - mexický svátek mrtvých.
Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica. |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Gramatika: Stupňování přídavných jmen.
Témata: Ferien und Reisen, Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt |
| Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy.
Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. množina všech bodů daných vlastností,
Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu (bude hodnoceno v předmětu AMA, EMA).
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. |
násobení a dělení lomených výrazů
Thaletova kružnice
elektrické obvody s uzly a více spotřebiči |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
• totalitní státy meziválečného období
• 2. světová válka
• přírodní poměry a zdroje České republiky
• mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy |
Komunismus, fašismus a nacismus - test 6.11.
Situace v Itálii, SSSR a Německu před druhou světovou válkou.
Příčiny a vypuknutí 2. světové války. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Informatika |
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení.
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. |
Zabezpečení počítače, antivir, firewall.
Uživatelé, činnosti, práva. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
Odbíjená, basketbal, pohybové hry, doplňkové sporty |
PT: Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní
pohovor
(styly odstavců - textový
editor) |
|
| Člověk a příroda |
Rozlišuje nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemoc a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života.
Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. |
v praxi významné alkany, alkeny, alkyny.
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl
prevence chorob |
|