| Český jazyk a literatura |
8. A a B: samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami
spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova
v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí
8.C * uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18. století do poloviny 19. století * samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu... * uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy jeho smysl interpretuje. * uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním mezivětného navazování. |
8. A a B: Práce s Internetovou jazykovou příručkou, Pravidly českého pravopisu a Slovníkem cizích slov, výslovnost běžně užívaných cizích slov, skloňování slov cizího původu a přiřazování ke vzorům |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci.
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - Potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků
Mediální výchova - Tvorba mediálního sdělení |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
skupina Ru- Dokončení komixu, hodnocení a sebehodnocení zvládnutého tématu.
Skupina Ja- písnička - překlad, Día de muertos - mexický svátek mrtvých.
Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Práce se slovníkem.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
Gramatika:
Předložky se 3. a 4. pádem.
Předložky se 3. pádem.
Témata:
Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung.
Mein Tagesprogramm. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. |
Trojúhelník, kosodélník, lichoběžník, kruh a kružnice. |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. |
kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy |
|
| Estetická výchova |
Zpívá dle dispozic v jednohlase a vícehlase.
Uplatňuje pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i mluveném projevu. |
|
|
| Informatika |
Používá opakování, větvení programu a proměnné.
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v košíkové).
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
košíková, doplňkové sporty
kompenzační a relaxační cvičení
herní kombinace v košíkové
Pojem zdraví, Maslowova pyramida potřeb. |
PT: osobnostní a sociální výchova-sociální rozvoj, kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH.
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
tvorba ceny
inflace |
|
| Člověk a příroda |
Porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv a přírodu a na lidskou společnost.
Rozlišuje směsi a chemické láky.
Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
vnitřní a vnější procesy v přírodní sféře
stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpuštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi
bezpečností značky a bezpečností věty - H a P - věty |
|