Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 04.11.2024 do 15.11.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 8. A a B: samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí 8.C * uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18. století do poloviny 19. století * samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu... * uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy jeho smysl interpretuje. * uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním mezivětného navazování. 8. A a B: Práce s Internetovou jazykovou příručkou, Pravidly českého pravopisu a Slovníkem cizích slov, výslovnost běžně užívaných cizích slov, skloňování slov cizího původu a přiřazování ke vzorům
Anglický jazyk Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - Potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků Mediální výchova - Tvorba mediálního sdělení
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy skupina Ru- Dokončení komixu, hodnocení a sebehodnocení zvládnutého tématu. Skupina Ja- písnička - překlad, Día de muertos - mexický svátek mrtvých. Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost.
Německý jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Práce se slovníkem. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace • rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem. Předložky se 3. pádem. Témata: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung. Mein Tagesprogramm.
Matematicko fyzikální základ Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Trojúhelník, kosodélník, lichoběžník, kruh a kružnice.
Člověk a společnost Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
Estetická výchova Zpívá dle dispozic v jednohlase a vícehlase. Uplatňuje pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i mluveném projevu.
Informatika Používá opakování, větvení programu a proměnné. Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. • orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru • práce s chybou • ladění kódu • zastavení chodu programu
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v košíkové). Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. košíková, doplňkové sporty kompenzační a relaxační cvičení herní kombinace v košíkové Pojem zdraví, Maslowova pyramida potřeb. PT: osobnostní a sociální výchova-sociální rozvoj, kooperace, kompetice
Člověk a svět práce Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. tvorba ceny inflace
Člověk a příroda Porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv a přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje směsi a chemické láky. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. vnitřní a vnější procesy v přírodní sféře stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpuštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi bezpečností značky a bezpečností věty - H a P - věty