Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 04.11.2024 do 15.11.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Přednášíš zpaměti vybrané básně. (přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) recitace, přednes vhodných literárních textů Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) recitace, přednes vhodných literárních textů zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky písmena abecedy D, N, Z, Ž, Ř (rozpoznávání velkých tiskacích písmen) technika čtení jednoduchých slov a vět - čtení slov a vět složených z probraných tiskacích písmen uvolňovací cviky probraná velká tiskací písmena úhledný, čitelný a přehledný písemný projev správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku role při komunikaci Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Počítáš předměty vytváříš skupiny předmětů o daném počtu. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků) Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času) Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny  základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým) Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky) čtení a zápis čísel do 8 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 8, značky <, >, = číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 8 číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi počítání předmětů, vytváření skupin předmětů o daném počtu poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině základní změny v přírodě v průběhu roku pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím úcta a respektování zájem o druhé Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění 
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře) Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zvládáš kondiční cvičení s hudbou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) rozvoj hlavového tónu, správné dýchání písnička: Pásli ovce valaši a další vánoční koledy hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost kondiční cvičení s hudbou nebo rytmickým doprovodem, základy estetického pohybu, vyjádření melodie a rytmu pohybem, jednoduché tance průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed, cvičení na žebřinách zájem o druhé Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.