| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
◼️ rozvíjející větné členy - předmět, přívlastek, příslovečné určení
◼️funkční styly - styl odborný - vědecké a populárně naučné texty; znaky odborného stylu
◼️pravopis předpon s a z |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4 lekce 2 C, D, Culture |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER, vazby me gusta, me encanta…
Skupina RU - ústní zkoušení: orientace ve městě, popis budov, cesty. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Rozkazovací způsob.
Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Násobí a dělí lomené výrazy.
Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh.
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice.
Využívá znalosti lomu světla při analýze průchodu světla čočkami.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
opakování řešení lineárních rovnic, rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti
násobení a dělení lomených výrazů |
Optika - ústní zkoušení praktických pokusů se souborem zrcadel a čoček.
Procvičování slovních úloh. |
| Člověk a společnost |
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
• totalitní státy meziválečného období
• 2. světová válka
• přírodní poměry a zdroje České republiky
• mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy |
Komunismus, fašismus a nacismus.
Situace v Itálii, SSSR a Německu před druhou světovou válkou.
Cesta k 2. světové válce.
Test - totalitní režimy.
Návštěva Osvětimi, Krakova a Veličky - exkurze. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Informatika |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky.
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky.
Zabezpečení počítače, antivir, firewall, |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
Odbíjená, basketbal, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní
pohovor |
|
| Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - svalová.
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin |
|