Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 14.10.2024 do 25.10.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 8.A a 8.B rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování zvláště v ustálených obratech, úslovích a rčeních 8.C * rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsob obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních * uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18. století do poloviny 19. století * samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu... * uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy jeho smysl interpretuje. * uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním mezivětného navazování. 8.A a 8.B slovotvorné způsoby: odvozování, skládání zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování (jejich typy)
Anglický jazyk Ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Práce s textovým dokumentem Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Španělský jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci Popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení. Skupina RU - práce na komixu - slovesa všech typů, hodiny.
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. •informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem. Témata: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung.
Matematicko fyzikální základ zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic řeší lineární rovnice využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles Přímka a kružnice, tečna, sečna, vnější přímka. Vzájemná poloha kružnic Rovnice se zlomky Výpočty rychlost, dráha, čas.
Člověk a společnost Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech. utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích (PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
Estetická výchova *vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů (linie, tvary, světlostní a barevné kvality, kontrast) *ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. * zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase a vícehlase
Informatika V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. Používá opakování, větvení programu a proměnné. • sestavení programu a oživení Micro:bitu • ovládání LED displeje • tlačítka a senzory náklonu • připojení sluchátek, tvorba hudby • orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí. Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje a závody na úrovni školy. Vysvětlí na příkladěch přímé souvislosti mezi tělesným duševním a sociálním zdravím. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním lidských potřeb a hodnotou zdraví. basketbalová průprava, basketbalové herní kombinace, doplňkové sporty-florbal, přehazovaná, různé obměny vybíjené měření a evidence časů na sportovní akci Londýnské schody celoškolní sportovní akce Londýnské schody Pojem zdraví, determinanty zdraví. PT: osobnostní a sociální výchova-sociální rozvoj, kooperace, kompetice
Člověk a svět práce Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. způsoby placení, nakládání s penězi výběr a prezentace střední školy-příprava na vybranou profesi
Člověk a příroda Porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. vnitřní a vnější procesy v přírodní sféře hydrosféra - opakování