Český jazyk a literatura |
8.A a 8.B rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování zvláště v ustálených obratech, úslovích a rčeních
8.C
* rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsob obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních
* uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18. století do poloviny 19. století
* samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu...
* uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy jeho smysl interpretuje.
* uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním mezivětného navazování. |
8.A a 8.B slovotvorné způsoby: odvozování, skládání zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování (jejich typy) |
|
Anglický jazyk |
Ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Práce s textovým dokumentem
Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. |
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení.
Skupina RU - práce na komixu - slovesa všech typů, hodiny. |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
•informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Gramatika:
Předložky se 3. a 4. pádem.
Témata:
Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung. |
Matematicko fyzikální základ |
zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic
řeší lineární rovnice
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles |
Přímka a kružnice, tečna, sečna, vnější přímka. Vzájemná poloha kružnic
Rovnice se zlomky
Výpočty rychlost, dráha, čas. |
|
Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech. |
utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích |
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) |
Estetická výchova |
*vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů (linie, tvary, světlostní a barevné kvality, kontrast)
*ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky.
* zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase a vícehlase |
|
|
Informatika |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• sestavení programu a oživení Micro:bitu
• ovládání LED displeje
• tlačítka a senzory náklonu
• připojení sluchátek, tvorba hudby
• orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí.
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje a závody na úrovni školy.
Vysvětlí na příkladěch přímé souvislosti mezi tělesným duševním a sociálním zdravím.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
basketbalová průprava, basketbalové herní kombinace, doplňkové sporty-florbal, přehazovaná, různé obměny vybíjené
měření a evidence časů na sportovní akci Londýnské schody
celoškolní sportovní akce Londýnské schody
Pojem zdraví, determinanty zdraví. |
PT: osobnostní a sociální výchova-sociální rozvoj, kooperace, kompetice |
Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení.
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
způsoby placení, nakládání s penězi
výběr a prezentace střední školy-příprava na vybranou profesi |
|
Člověk a příroda |
Porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
vnitřní a vnější procesy v přírodní sféře
hydrosféra - opakování |
|